Kui turundussisu oleks auhinnatud film ja sina selle
režissöör, siis kes mängiksid selles loos peategelase rolli?
Täpset nii.
Kliendid.
Kui sa tahad, et ideaalne sihtgrupp sinu loodud sisule
kaasa elab, siis tee klientidest oma turundussisu peategeleased.
Tahad teada kuidas?
Loe edasi, sest selles blogipostituses jagan sinuga
5 seadust, mida saad kaasahaaravama turundussisu loomiseks kohe kasutama
hakata.
Need seadused kehtivad kõikidele turundajatele, kelle
töökohustuste hulka kuulub turundussisu loomine ja olenemata sellest kas valmistad
parajasti oma esimest sisutükki ette või oled juba kogenud veteran.
Tere, mina olen Marlén.👋
Kui turundus on sinu jaoks (veel) sama
keeruline nagu Ikea mööbli kokkupanek, siis ära muretse - sa oled täiesti õiges
kohas!
Siin blogis harutame sasipuntrad lahti ja teeme sulle kõik, mida turundusplaani
kohta teadma pead, ilma keerutamata selgeks.
Ei mingit ümmargust juttu, ainult arusaadavad vastused ja praktilised nõuanded.
Kui see sind kõnetab, siis liitu
Turundusnõela meililistiga siin ja saad esimesena teada, kui
järgmine ilma keerutamata blogipostitus välja tuleb.
Okei, aga asume nüüd asja kallale, sest sa tahad juba
kindlasti teada, kuidas särtsakamat turundussisu luua. Esmalt teeme aga selgeks...
Kui
turundussisu oleks inimene, siis ta oleks
nagu ustav sõber, kes oskab alati
head nõu anda. Ta teab, mida klient vajab ja millest unistab
(isegi neid
asju, millest ta mitte kellelegi teisele ei räägi). Ta mõistab klienti ning
seletab talle lihtsalt ja arusaadavalt lahti, kuidas konkreetne (äge) toode või
teenus saab talle abiks olla.
Kui sisuloome on suunatud väga laiale publikule ning võib kajastada väga erinevaid teemasid, mis ei pruugi toote ega teenusega ilmtingimata seotud olla, siis turundussisu on seevastu vägagi toote ja/või teenusekeskne.
Võib vist
öelda, et
turundussisu on justkui müüja ja kliendi vaheline dialoog, mis leiab
aset erinevates klienditeekonna ostufaasides, kus igas etapis on igal sõnumil
erinev sisu ja eesmärk.
Alljärgnev
nimekiri annab sulle ettekujutuse, millist tüüpi sisu turundussisu hulka kuulub.
Näiteks...
-
reklaamtekstid
- müügikirjad
- reklaamvideod
- maandumislehed
- e-raamatud ja
juhendid
- harivad
artiklid
- infograafikud
- kliendilood ja
tagasiside
On ilmselge, et turundussisu on iga ettevõtte jaoks väga
oluline. See mitte ei aita ettevõttel end nähtavaks muuta, vaid loob ka
klientidega pikaajalisi suhteid ning toetab kogu müügitsüklit.
Nonii. Nüüd, kui oleme turundussisu selgeks teinud,
vaatame lähemalt, millised kirjutatud seadused aitavad turundussisu klientide
jaoks atraktiivsemaks muuta.
Alustagem algusest...
Kõik professionaalsed turundajad, keda mina tean, mõtlevad
enne turundussisu loomisega alustamist esmalt sellele, kas nende ideaalsel
sihtgrupil on seda sisu ikka vaja ja kas see huvitab neid.
Selleks, et teada saada, mis neid päriselt huvitab, ei
pea hakkama kristallkuulilt ennustama.
Koosta
parem kliendiküsitlusi, jälgi teemakohastes gruppides potentsiaalsete klientide
vestlusi, suhtle oma püsiklientidega ja tee märkmeid.
Mina näiteks hoian netis skrollides pidevalt silmad-kõrvad
lahti ja kui märkan oma valdkonnaga seotud huvitavaid kommentaare või
teemapüstitusi, siis teen neist kuvatõmmised ja salvestan need ideede kogumise
faili kenasti ära.
See on suurepärane viis oma klientide tundmaõppimiseks, kliendiprofiilide
täiendamiseks ja selgema ettekujutuse saamiseks, mida sihtgrupp vajab ja mis
neile huvi pakub.
Nüüd kui oled oma kliendid esikohale seadnud ning välja
selgitanud, mis neile huvi pakub ja mida nad vajavad, saame edasi liikuda
järgmise seaduse juurde, milleks on...
Kui sinu turundussisu konkurentide omast mitte kuidagi ei
eristu, siis oled asjale valest otsast lähenenud.
Mulle meeldib turundussisu loomisel tugineda enda missioonile,
väärtustele ja kogemustele.
Hea nipp on võtta oma brändi tuumiksõnum - lühike,
selge ja jõudline avaldus, mis edastab ettevõtte põhiväärtuseid ja unikaalseid
müügiargumente, mis loovad sihtrühmaga emotsionaalse ühenduse. Selle ümber
saabki hakata kogu turundussisu üles ehitama.
Vaata näiteks allolevate brändide tuumiksõnumeid. Tõenäoliselt
saad kohe aru, mille ümber nemad on oma originaalse turundussisu loonud:
Nike – Just
do it
Apple –
Think different
Elisa – Elu on elamust väärt
Nüüd on sinu kord.
Millise tuumiksõnumi ümber saad sina
oma originaalset turundussisu looma hakata?
Ära muretse, sa ei pea iga hinna eest hakkama mõtlema
välja sisu, mida mitte kunagi varem tehtud pole. ORIGINAALNE ei tähenda, et
seda pole mitte kunagi varem olemas olnud, vaid seda, et edastad sisu sinule omasel moel.
Originaalne
saab alguse sinu unikaalsest väärtuspakkumisest. Sellele peaks olema kogu sinu
turundussisu üles ehitatud.
Nüüd, kui oled ainulaadse turundussisuga ühele poole saanud,
on aeg liikuda edasi järgmise seaduse juurde, milleks on...
Suuremates ettevõtetes, kus tegutseb turundustiim, vastutavad
visuaalide eest fotograafid ja/või videograafid. Mikroettevõtetes peab omanik
sageli ise kõigega üksinda hakkama saama – turundusssisu kirjutama ja sinna juurde ka
sobiva visuaalse materjali looma.
Kui alati ei tea, milliseid visuaale
kasutada, siis siin on väike spikker, mis võib abiks olla:
Videod
See ei tule vist enam kellelegi üllatusena, et video on
tõhusaim viis oma klientidega emotsionaalse sideme loomiseks ja sihtgrupi
mõjutamiseks. Kui sul pole mitte ühtegi ideed, millest videot teha, siis ära
muretse. Siin on sulle mõned mõtted, mille sabast saad kasvõi kohe praegu kinni
haarata:
- Selgitavad videod
- Demovideod
- Intervjuu valdkonnaekspertide või sinu ettevõtte
tiimiliikmetega
- ”Kardina taga” tüüpi videod, kus saad näidata oma
ettevõttest midagi, millele tavaliselt klientidel juurdepääs puudub
- Sündmus(t)e kajastused
- Ametlikud ja mitteametlikud reklaamvideod
- Brändifilmid
- Veebiseminaride
salvestused
- ”Kuidas see on tehtud?” tüüpi videod
Kas mõte hakkas juba jooksma?
Oota, siin on veel ideid...
Iga päev postitatakse Facebooki ja Instagrami miljoneid videoid.
Stoorid pakuvad võimalusi lisada piltidele või videole linke, kleebiseid,
teksti, muusikat jne. Kõik lood on avalikud 24 tundi.
Tekstiga stoori puhul jäta nii ülemisest kui ka alumisest servast 14%
vabaks. Siis ei jää profiilipilt ja nupukesed võimalikku üleskutset segama.
Reelsid levivad tavapärasest
videotest paremini. Võid isegi tekstpostituse reelina üles laadida. Usu mind,
tulemused võivad sind üllatada.
Pildid
Kui sul ei ole mitte ühtegi ideed, millest pilti teha,
siis on väike spikker:
- Näita oma uusimat kollektsiooni või jaga toote
valmistamise protsessi.
- Too publik fotode kaudu oma kontorisse või tööpostile.
- Kasuta infograafikat statistika või faktide
visualiseerimiseks.
- Anna oma toodetele/teenustele ainulaadne vaatenurk
jagades oma klientide tehtud fotosid.
- Loo karussellpostitusi
Kui oled valmis, siis liigume edasi...
Kõik saab alguse tähelepanust. Kui sa ei suuda klientide tähelepanu püüda,
siis pole oluline, kui palju oled oma turundussisu loomisele aega või ressursse
panustanud.
Tekstide puhul on tähelepanu saamiseks olulised pealkirjad. Digitaalsete
reklaamide puhul kehtib rusikareegel: Kui sa esimese kolme sekundi jooksul kliendi
tähelepanu ei suuda võita, siis oled ta selleks korraks suure tõenäosusega kaotanud.
Huhhh... päris karm sekundite mäng...
Seega veendu, et sinu pealkiri tõmbaks sihtgrupi tähelepanu, oleks nende
jaoks oluline ja veenaks neid edasi lugema/vaatama/kuulama.
Üks võimsaimaid asju, mida sa oma turundussisu loomise
puhul teha saad, on olla järjepidev.
Warren Buffet on selle kohta väga hästi öelnud:
"Sa ei saa ühe kuuga last, tehes 9 naist
rasedaks."
Kui lood ja avaldad järjepidevalt turundussisu, siis hoiad
oma brändi pidevalt sihtrühma tähelepanu all, lood usaldust ja ehitad
pikaajalisi suhteid. Ebaregulaarne turundamine ei aita brändituntuse
kasvatamisele kaasa ega pane sinu unistuste kliente sinu turundussisule kaasa
elama.
Sageli ei
pruugi algajatel ettevõtjatel ja turundajatel olla selget ettekujutust sellest,
millist turundussisu luua.
See tekib tihtipeale siis, kui pole veel päris
selge, kuidas kliendid oma teekonnal liiguvad.
Seetõttu koostasin
üheleheküljelise juhendi, mis aitab sul mõista klientide teekonda alates
hetkest, mil nad sinu tootest või teenusest veel midagi ei tea, kuni hetkeni,
mil neist saavad lojaalsed kliendid.
Kui see tundub sulle huvitav, siis saad siit
lähemalt edasi uurida.
Aiäh, et selle blogipostituse lõpuni lugesid.
Turundamiseni
Marlén