Nov 22 / Marlén Mais

Kuidas muuta igav turundussisu särtsakalt kaasahaaravaks

Kui turundussisu oleks auhinnatud film ja sina selle režissöör, siis kes mängiksid selles loos peategelase rolli?

Täpset nii. Kliendid.

Kui sa tahad, et ideaalne sihtgrupp sinu loodud sisule kaasa elab, siis tee klientidest oma turundussisu peategeleased.

Tahad teada kuidas?

Loe edasi, sest selles blogipostituses jagan sinuga 5 seadust, mida saad kaasahaaravama turundussisu loomiseks kohe kasutama hakata. Need seadused kehtivad kõikidele turundajatele, kelle töökohustuste hulka kuulub turundussisu loomine ja olenemata sellest kas valmistad parajasti oma esimest sisutükki ette või oled juba kogenud veteran.  

Tere, mina olen Marlén.👋

Kui turundus on sinu jaoks (veel) sama keeruline nagu Ikea mööbli kokkupanek, siis ära muretse - sa oled täiesti õiges kohas!

Siin blogis harutame sasipuntrad lahti ja teeme sulle kõik, mida turundusplaani kohta teadma pead, ilma keerutamata selgeks.

Ei mingit ümmargust juttu, ainult arusaadavad vastused ja praktilised nõuanded.

Kui see sind kõnetab, siis liitu Turundusnõela meililistiga siin ja saad esimesena teada, kui järgmine ilma keerutamata blogipostitus välja tuleb.  

Okei, aga asume nüüd asja kallale, sest sa tahad juba kindlasti teada, kuidas särtsakamat turundussisu luua. Esmalt teeme aga selgeks...

Mis on turundussisu?

Kui turundussisu oleks inimene, siis ta oleks nagu ustav sõber, kes oskab alati head nõu anda. Ta teab, mida klient vajab ja millest unistab (isegi neid asju, millest ta mitte kellelegi teisele ei räägi). Ta mõistab klienti ning seletab talle lihtsalt ja arusaadavalt lahti, kuidas konkreetne (äge) toode või teenus saab talle abiks olla.

Kui sisuloome on suunatud väga laiale publikule ning võib kajastada väga erinevaid teemasid, mis ei pruugi toote ega teenusega ilmtingimata seotud olla, siis turundussisu on seevastu vägagi toote ja/või teenusekeskne. 

Võib vist öelda, et turundussisu on justkui müüja ja kliendi vaheline dialoog, mis leiab aset erinevates klienditeekonna ostufaasides, kus igas etapis on igal sõnumil erinev sisu ja eesmärk.

Alljärgnev nimekiri annab sulle ettekujutuse, millist tüüpi sisu turundussisu hulka kuulub.  

Näiteks...

  • reklaamtekstid
  • müügikirjad
  • reklaamvideod
  • maandumislehed
  • e-raamatud ja juhendid
  • harivad artiklid
  • infograafikud
  • kliendilood ja tagasiside


On ilmselge, et turundussisu on iga ettevõtte jaoks väga oluline. See mitte ei aita ettevõttel end nähtavaks muuta, vaid loob ka klientidega pikaajalisi suhteid ning toetab kogu müügitsüklit.

Nonii. Nüüd, kui oleme turundussisu selgeks teinud, vaatame lähemalt, millised kirjutatud seadused aitavad turundussisu klientide jaoks atraktiivsemaks muuta. Alustagem algusest...

Turundussisu loomise seadused

Seadus #1: Paku väärtust

Kõik professionaalsed turundajad, keda mina tean, mõtlevad enne turundussisu loomisega alustamist esmalt sellele, kas nende ideaalsel sihtgrupil on seda sisu ikka vaja ja kas see huvitab neid.

Selleks, et teada saada, mis neid päriselt huvitab, ei pea hakkama kristallkuulilt ennustama.  

Koosta parem kliendiküsitlusi, jälgi teemakohastes gruppides potentsiaalsete klientide vestlusi, suhtle oma püsiklientidega ja tee märkmeid.

Mina näiteks hoian netis skrollides pidevalt silmad-kõrvad lahti ja kui märkan oma valdkonnaga seotud huvitavaid kommentaare või teemapüstitusi, siis teen neist kuvatõmmised ja salvestan need ideede kogumise faili kenasti ära.

See on suurepärane viis oma klientide tundmaõppimiseks, kliendiprofiilide täiendamiseks ja selgema ettekujutuse saamiseks, mida sihtgrupp vajab ja mis neile huvi pakub.  

Nüüd kui oled oma kliendid esikohale seadnud ning välja selgitanud, mis neile huvi pakub ja mida nad vajavad, saame edasi liikuda järgmise seaduse juurde, milleks on...

Seadus #2: Ole originaalne

Kui sinu turundussisu konkurentide omast mitte kuidagi ei eristu, siis oled asjale valest otsast lähenenud.

Mulle meeldib turundussisu loomisel tugineda enda missioonile, väärtustele ja kogemustele.

Hea nipp on võtta oma brändi tuumiksõnum - lühike, selge ja jõudline avaldus, mis edastab ettevõtte põhiväärtuseid ja unikaalseid müügiargumente, mis loovad sihtrühmaga emotsionaalse ühenduse. Selle ümber saabki hakata kogu turundussisu üles ehitama.

Vaata näiteks allolevate brändide tuumiksõnumeid. Tõenäoliselt saad kohe aru, mille ümber nemad on oma originaalse turundussisu loonud:

Nike – Just do it

Apple – Think different

Elisa – Elu on elamust väärt


Nüüd on sinu kord.

Millise tuumiksõnumi ümber saad sina oma originaalset turundussisu looma hakata?

Ära muretse, sa ei pea iga hinna eest hakkama mõtlema välja sisu, mida mitte kunagi varem tehtud pole. ORIGINAALNE ei tähenda, et seda pole mitte kunagi varem olemas olnud, vaid seda, et edastad sisu sinule omasel moel.  

Originaalne saab alguse sinu unikaalsest väärtuspakkumisest. Sellele peaks olema kogu sinu turundussisu üles ehitatud.

Nüüd, kui oled ainulaadse turundussisuga ühele poole saanud, on aeg liikuda edasi järgmise seaduse juurde, milleks on...

Seadus #3: Kasuta visuaale

Suuremates ettevõtetes, kus tegutseb turundustiim, vastutavad visuaalide eest fotograafid ja/või videograafid. Mikroettevõtetes peab omanik sageli ise kõigega üksinda hakkama saama – turundusssisu kirjutama ja sinna juurde ka sobiva visuaalse materjali looma.

Kui alati ei tea, milliseid visuaale kasutada, siis siin on väike spikker, mis võib abiks olla:

Videod
See ei tule vist enam kellelegi üllatusena, et video on tõhusaim viis oma klientidega emotsionaalse sideme loomiseks ja sihtgrupi mõjutamiseks. Kui sul pole mitte ühtegi ideed, millest videot teha, siis ära muretse. Siin on sulle mõned mõtted, mille sabast saad kasvõi kohe praegu kinni haarata:

  • Selgitavad videod
  • Demovideod
  • Intervjuu valdkonnaekspertide või sinu ettevõtte tiimiliikmetega
  • ”Kardina taga” tüüpi videod, kus saad näidata oma ettevõttest midagi, millele tavaliselt klientidel juurdepääs puudub
  • Sündmus(t)e kajastused
  • Ametlikud ja mitteametlikud reklaamvideod
  • Brändifilmid
  • Veebiseminaride salvestused
  • ”Kuidas see on tehtud?” tüüpi videod  

Kas mõte hakkas juba jooksma?

Oota, siin on veel ideid...  

Iga päev postitatakse Facebooki ja Instagrami miljoneid videoid.  

Stoorid pakuvad võimalusi lisada piltidele või videole linke, kleebiseid, teksti, muusikat jne. Kõik lood on avalikud 24 tundi. Tekstiga stoori puhul jäta nii ülemisest kui ka alumisest servast 14% vabaks. Siis ei jää profiilipilt ja nupukesed võimalikku üleskutset segama.  

Reelsid levivad tavapärasest videotest paremini. Võid isegi tekstpostituse reelina üles laadida. Usu mind, tulemused võivad sind üllatada.  

Pildid  

Kui sul ei ole mitte ühtegi ideed, millest pilti teha, siis on väike spikker:

  • Näita oma uusimat kollektsiooni või jaga toote valmistamise protsessi.
  • Too publik fotode kaudu oma kontorisse või tööpostile.
  • Kasuta infograafikat statistika või faktide visualiseerimiseks.
  • Anna oma toodetele/teenustele ainulaadne vaatenurk jagades oma klientide tehtud fotosid.
  • Loo karussellpostitusi  


Kui oled valmis, siis liigume edasi...  

Seadus #4: Pane sihtgrupp kaasa elama

Kõik saab alguse tähelepanust. Kui sa ei suuda klientide tähelepanu püüda, siis pole oluline, kui palju oled oma turundussisu loomisele aega või ressursse panustanud.  

Tekstide puhul on tähelepanu saamiseks olulised pealkirjad. Digitaalsete reklaamide puhul kehtib rusikareegel: Kui sa esimese kolme sekundi jooksul kliendi tähelepanu ei suuda võita, siis oled ta selleks korraks suure tõenäosusega kaotanud.  

Huhhh... päris karm sekundite mäng...  

Seega veendu, et sinu pealkiri tõmbaks sihtgrupi tähelepanu, oleks nende jaoks oluline ja veenaks neid edasi lugema/vaatama/kuulama.  

Seadus #5: Ole järjepidev

Üks võimsaimaid asju, mida sa oma turundussisu loomise puhul teha saad, on olla järjepidev.

Warren Buffet on selle kohta väga hästi öelnud:

"Sa ei saa ühe kuuga last, tehes 9 naist rasedaks."

Kui lood ja avaldad järjepidevalt turundussisu, siis hoiad oma brändi pidevalt sihtrühma tähelepanu all, lood usaldust ja ehitad pikaajalisi suhteid. Ebaregulaarne turundamine ei aita brändituntuse kasvatamisele kaasa ega pane sinu unistuste kliente sinu turundussisule kaasa elama.

Lõpetuseks

Sageli ei pruugi algajatel ettevõtjatel ja turundajatel olla selget ettekujutust sellest, millist turundussisu luua.

See tekib tihtipeale siis, kui pole veel päris selge, kuidas kliendid oma teekonnal liiguvad.

Seetõttu koostasin üheleheküljelise juhendi, mis aitab sul mõista klientide teekonda alates hetkest, mil nad sinu tootest või teenusest veel midagi ei tea, kuni hetkeni, mil neist saavad lojaalsed kliendid.

Kui see tundub sulle huvitav, siis saad siit lähemalt edasi uurida.  

Aiäh, et selle blogipostituse lõpuni lugesid.  


Turundamiseni  

Marlén
Loodud