Kui A.I käest küsida, siis selgub, et turundusplaan on
dokument, mis näitab, kuidas ettevõte kavatseb oma tooteid ja teenuseid reklaamida.
Okei. Päris hea vastus. Aga mida see konkreetselt ikkagi
tähendab?
Selles blogipostituses selgitan sulle täpselt, mis on turundusplaan ning kuidas see erineb turundusstrateegiast ja
turundustaktikatest, millega seda tihti segamini aetakse. Ma toon sulle turundusplaani
kohta isegi mõned näited. Kõike seda vähem, kui 10 minutiga!
Tere, mina olen Marlén.👋
Kui turundus on sinu jaoks (veel) sama keeruline nagu
Ikea mööbli kokkupanek, siis ära muretse - sa oled täiesti õiges kohas!
Siin blogis harutame sasipuntrad lahti ja teeme
sulle kõik, mida turundusplaani kohta teadma pead, ilma keerutamata selgeks.
Ei mingit ümmargust juttu, ainult arusaadavad vastused ja
praktilised nõuanded.
Kui see sind kõnetab, siis liitu Turundusnõela
meililistiga siin ja saad esimesena
teada, kui järgmine ilma keerutamata blogipostitus välja tuleb.
Aga nüüd asja juurde.
Mis see turundusplaan siis
täpselt on?
Kõlab tõeliselt
igavalt, eks ole?!
Minu arvates on turundusplaan palju põnevam, sest...
Turundusplaan võib
brändid kütkestavaks teha...
see võib potentsiaalsed kliendid
vaimustunud fännideks muuta...
aitab ettevõttel praeguste ja tulevaste klientidega suhelda, nii et
mõlemad saavad üksteisest
aru...
aitab turul konkurentidest eristuda,
tehes asju omamoodi...
ja lisaks kõigele muule...
turundusplaan on IGA ettevõtte
selgroog, sest
ilma turundusplaanita on
ettevõte liikumisvõimetu. Turundusplaan on aluseks igale pisemalegi tegevusele, et kliendid sind ära tunneksid ja
sinu käest jätkuvalt ostaksid.
Nii et jah, olenemata sellest, et turundusplaan annab sulle selge teadmise oma ideaalse sihtgrupi kohta, näitab kellega turul konkureerid ning toob esile unikaalsed veel kasutamata võimalused, mida kliendid ootavad ja vajavad...
on turundusplaan
palju, palju enamat. Näiteks...
- Kui võõrad inimesed tunnevad sinu brändi ära ja räägivad sellest vaimustusega oma igapäevastes jutuajamistes...
- Või kui konkreetse ajaperioodi jooksul hakkab su
meililisti liikmete arv märgatavalt kasvama...
- Või kui sa alustad igat tööpäeva hommikut mõnusalt ja
rahuolevalt, sest tead täpselt, millistele tegevustele pead täna keskenduma, et
tulemusteni jõuda...
Siis see ei ole juhus,
vaid selle taga on...
Turundusplaan, mis paneb asjad õiges
suunas liikuma
Turundusplaan, mis paneb asjad õiges
suunas liikuma
Seepärast defineerin ma turundusplaani kui teejuhti, mis
näitab selgelt, kuidas jõuda nende potentsiaalsete klientideni, kes sinu
ettevõttest mitte midagi varem kuulnud ei ole, ning kuidas kutsuda neid kaasa
sujuvale kaubamärgireisile, mille tulemusena saate parimateks sõpradeks.
Nüüd, kui sa tead, mis asi on turundusplaan, võid küsida...
Kuidas on turundusstrateegia ja turundusplaan omavahel seotud?
Ja mis rolli turundustaktikad mängivad?
Mida see kõik turundusplaani puhul tähendab?
Hea, et küsisid.
Vaatame seda asja kohe lähemalt.
Alustan sellest, et selgitan kõigepealt turundusplaani, turundustrateegia ja turundustaktikate erinevusi.
Lühidalt öeldes, need kolm käivad käsikäes ja töötavad
ühise eesmärgi nimel, et sinu ettevõte kõrgustesse lennutada.
AGA...
igaühe funktsioon on siiski pisut erinev.
Turundusplaan on kaart, mis kirjeldab sinu ettevõtte üldist
turundustegevust. Seal paned paika selged eesmärgid, mida soovid oma toote või teenuse
müümisega saavutada. Ühtlasi määrad kindlaks, millised on sinu toote või
teenuse tugevused ja nõrkused, kuidas neid parandada ning kes on sihtrühm ja
kuidas neid kõige paremini saad mõjutada.
Kui turundusplaan on üldplaan, mis juhib kogu sinu ettevõtte turunduslikku
lähenemist, siis turundusstrateegia on tegevusplaan, mis näitab, kuidas
kavatsed oma eesmärgid ellu viia. Strateegia määrab kindlaks, milliseid
suuri sõnumeid ja ideid soovid oma sihtrühmale edastada ning paneb paika,
kuidas ettevõte end turul esitleb.
Turundustaktika eesmärk on tegevuskava üksikasjalikult paika panna. See tähendab, kuidas konkreetseid
vahendeid ja meetodeid strateegia elluviimiseks kasutama kavatsed
hakata.
Kui veel lihtsamaks teha, siis turundusplaan on suur pilt,
turundusstrateegia on selle suure pildi üksikasjalik elluviimine ja
turundustaktika on tööriistakomplekt, mis aitab kõik pisidetailid omavahel kokku
panna.
Nüüd jõuame olulise asjaoluni. Turundustaktikaid ei saa
valida enne, kui pole turundusstrateegiat. Ja tõhusat turundusstrateegiat ei ole
mitte kuidagi võimalik luua enne, kui suur pilt ei ole paigas.
Või noh, saab küll, aga sellisel juhul on turundustegevused nagu õnnepanused
ruletilauas.
Jah, võib-olla toob see mõnikord lühiajalisi võite, aga sellega
kaasnevad ka pidev ebastabiilsus ja stress.
Sinu turundusplaan
peaks selgelt näitama, kuidas ettevõte turul toimib, kes võiksid kõige enam
sinu toodetest või teenustest kasu saada, kuidas sa klientideni jõuad ning miks
sa üldse seda kõike teed.
Kui turundusplaan on paigas, saad paremini aru,
milliseid strateegiaid ja taktikaid peaksid rakendama, et suured eesmärgid
saaksid teostatud.
Ükskõik kas oled
palgaturundaja või turundad omaenda ettevõtet, mõlemal juhul on su eesmärk
turundusstrateegia(d) edukalt ellu viia. Mõlemal juhul on edusaladuseks tugev
turundusplaan, mis saab alguse mitte parimast tootest ega suurepärasest müügioskusest,
vaid nutikast lahendusest toode õigete klientideni viia.
Asi on selles, et...
Tarbijad ei taha, et neid statistikana võetakse, kellele
pidevalt midagi müüa üritatakse. Kui turundusplaan on selgelt paigas, siis peegeldab turundusstrateegia ettevõtte
missiooni ja väärtuseid, millega kliendid saavad samastuda ja see muudab kogu nende ostuteekonna
nauditavamaks.
Parimad turundajad ehitavadki oma turundusstrateegiad turundusplaani
najal üles, määravad selged eesmärgid ja omavad täielikku ülevaadet sihtturust.
Ja see viib meid edasi järgmise olulise küsimuseni:
Kuidas turundsplaani
igapäevaselt kasutada?
See küsimus võib sind kummitada eriti siis, kui alles mõlgutad
turundusplaani koostamise mõtet, aga ei saa täpselt aru, mida sellega pihta hakata pärast, kui plaan valmis
on.
Vaata, siin on kolm tavalist igapäevast ülesannet, mida
turundajad saavad oma turundusstrateegiate koostamiseks ja elluviimiseks
lihtsasti teha, kui neil on turundusplaan iga päev eeskujuks laual...
1. Nad saavad
väärtuslikumat turundussisu luua.
2. Nad saavad paremaid otsuseid teha.
3. Nad saavad kogu tiimiga ühise eesmärgi
nimel tegutseda.
Need on iga ettevõtte jaoks ühed oluliseimad tegevused, mis aitavad neil järjepidevalt oma turunduseesmärkidele lähemale rihtida.
Aga vaatame igat teemat eraldiseisvalt lähemalt:
Turundussisu loomine
Üks tähtsamaid tegevusi, mida ettevõte oma toodete või
teenuste müümiseks tegema peab, on esmalt sihtgrupi tähelepanu tõmbama, teda
kaasa haarama ja usalduse välja teenima. Aga seda ei saa teha, kui pole sisu. Ja
siin tulebki sisu loomine mängu.
Mõtle sisu arendamisel oma sihtgrupile.
Kelle tähelepanu
sa tahad saada?
Mis nende tähelepanu tavaliselt köidab?
Milliste kanalite
kaudu nendeni kõige paremini jõuad ja kuidas saaksid seda teha oma
konkurentidest erinevalt? See võib hõlmata
sotsiaalmeedia postituste loomist, blogiartiklite kirjutamist, visuaalide
kujundamist, video- ja podcasti stsenaariumite kirjutamist....
See nimekiri võib jätkuda lõputult. Aga turundusplaan annab
sulle teadmise selle kohta, mida, millal ja kus on kõige mõistlikum teha.
Paremad otsused
Selleks, et eesmärgid saaksid teostatud, on tarvis progressi
mõõta. Kui sa mitte midagi ei mõõda siis ei saa ka midagi otsustada ega
paremaid valikuid teha.
Turundusplaan annab sulle selge teadmise, milliseid olulisi
turundusmõõdikuid pead iga päev andmete analüüsimiseks jälgima. Või selleks, et tuvastada
uusi trende, näha mis toimib suurepäraselt ja mida saaksid parandada või
millised tegevused peaksid hoopis lõpetama.
Kui analüüsimine tundub igavana, siis mõtle sellele...
Regulaarne päevane andmeanalüüs aitab sul käimasolevate
ja tulevaste kampaaniate osas paremaid otsuseid teha.
Ei tundugi enam nii igavana, eks ole?!
Ühise eesmärgi nimel
Ettevõtet ei tehta üksinda. Isegi kui sa hetkel vastutad kogu
ettevõtte turunduse eest, tuleb ette olukordi, kus sa kaasad kasvõi
projektipõhiselt abiväge. Näiteks copywriteri, graafilise disaineri või reklaamiseadistaja...
Kui sa annad oma koostööpartneritele algmaterjali, millega tööle hakata ning tead, milliseid realistlikke tulemusi neilt ootad, siis
saavad nad sul aidata turundusstrateegiat eesmärgipäraselt ellu viia.
Mõnikord tehakse meile ootamatult väga ahvatlevaid pakkumisi, mida tormame kahe
käega vastu võtma, mõtlemata, kas see meie ettevõtte üldiseid eesmärke
toetab või hoopis neist eemale viib.
Turundusplaan aitab sind õigel rajal hoida ja võid kindel olla, et kõik sinu valitud tegevused toetavad üldist strateegiat.
Kui sa soovid turundusplaani osas konsultatsiooni, siis
võta ühendust siin.
Turundamiseni
Marlén